Pantai Tanjung Balau

Hubungi 0197791040 (Mohamad Shah) untuk tempahan Beringin Homestay Desaru.

Tanjung Balau merupakan pantai yang popular dan cantik terletak di perkampungan nelayan Tanjung Balau.


 Pantainya yang luas dan bersih serta pasirnya yang halus ini sesuai untuk anda bersama-sama keluarga dan teman-teman untuk berehat dan berkelah. Terdapat juga beberapa gazibo yang boleh anda gunakan untuk berehat. 




 









Keselamatan para pengunjung di pantai ini sentiasa dijaga dan diperhati oleh pegawai penyelamat dari menara pemerhati mereka. Pantai disini juga landai dan ini membuatkan pengunjung lebih asyik untuk bermandi-manda. Tandas dan bilik mandi juga disediakan di sini. 



 Salah satu tarikan yang unik, pengunjung boleh melawat Muzium Nelayan Tanjung Balau. Ia mempamerkan barangan dan pameran yang menggambarkan kerja-kerja seorang nelayan dan kehidupan mereka. Di luar muzium ini, terdapat sampan nelayan tradisional yang besar lengkap berukir dengan penuh kesenian.



  
Tanjung Balau turut mempunyai pelbagai kemudahan termasuk kedai dan gerai makanan, taman permainan kanak-kanak dan kedai cenderamata.



Pengalaman disini pasti sangat mengujakan kepada anda, keluarga dan teman-teman. Jaraknya hanyalah lebih kurang 10 minit perjalanan menaiki kereta dari Beringin Homestay Desaru.

9 comments:

Peta Beringin Homestay Desaru